четвер, 7 березня 2024 р.

 Процедура відбору підручників закладами загальної середньої освіти 

https://znayshov.com/News/Details/vidbir_pidruchnykiv_dlia_7_klasiv_nush_alhorytm_dii_zakladu_osvity

Для організованого проведення І етапу конкурсного відбору підручників Міністерство рекомендує (лист від 26.01.2024 №1/1472 - 24) адміністраціям закладів освіти дотримуватись такого плану заходів:


1. Провести нараду, на якій ознайомити членів педагогічного колективу з метою та завданнями щодо вибору підручників – лютий 2024 року. 


2. Забезпечити ознайомлення педагогів з електронними версіями оригінал-макетів у комплекті з проєктами обкладинок підручників, які розміщені в Електронній бібліотеці ДНУ «ІМЗО», – 09.02.–28.02.2024.


Також педагоги можуть:


• переглянути онлайн-презентації авторських концепцій  на youtube-сторінці ІМЗО за окремим графіком у період з 12.02.2024 по 21.02.2024;


• надати зауваження та пропозиції щодо покращення змістового наповнення підручників на відповідних сторінках сайту установи – з 09 до 28 лютого 2024 року.


3. Здійснити вибір підручників та заповнення відповідальною особою спеціальної форми за допомогою спеціального модуля ІТС «ДІСО» або будь-якого іншого програмного забезпечення, яке відповідає чітко визначеним вимогам,  – з 22 по 28 лютого 2024 року. 


Під час цієї роботи слід врахувати такі нюанси:


• безпосередній вибір підручників здійснюють вчителі, які викладають відповідний навчальний предмет/інтегрований курс, шляхом формування рейтингу з однієї назви підручника;


• кількість примірників кожного з підручників має дорівнювати реальному контингенту учнів, тобто відповідати фактичній кількості школярів 6-х класів у 2023/2024 навчальному році та кількості вчителів, які викладатимуть у 7 класах у 2024/2025 навчальному році;


• якщо у перспективній мережі на 2024/2025 навчальний рік заплановано відкриття двох та більше класів відповідної паралелі, заклад освіти може обрати різні підручники для кожного класу. Проте, МОН рекомендує педагогічним радам ухвалювати вибір щодо однієї назви підручника з кожного навчального предмета/інтегрованого курсу; 


• під час заповнення спеціальної форми також потрібно обрати та розподілити у порядку пріоритету 5 альтернативних підручників (на вибір закладу освіти). Вони надійдуть до школи у тому випадку, якщо основний чи інший альтернативний підручник не увійде до переліку підручників, що будуть друкуватися за кошти державного бюджету;


• у разі обрання закладом освіти інтегрованих курсів, не можна і не потрібно вибирати підручники з окремих навчальних предметів;


• підручники для курсів за вибором та факультативів державним коштом не друкуються. Тому зазначення їх кількісних показників  у спеціальній формі вибору є порушенням; 


• якщо під час оформлення результатів вибору заклад освіти допустить помилку, він має внести відповідні корективи у програмі та повторно відправити форму. Але слід зазначити, що внесення змін після створення узагальненої форми відповідним органом управління освітою буде неможливим.


4. Схвалити остаточне рішення щодо вибору підручників на засіданні педагогічної ради ЗЗСО, про що скласти відповідний протокол, в якому зазначити інформацію про вчителів, які безпосередньо здійснили цей вибір. 


5. Оприлюднити вищезазначені протоколи педагогічної ради на власних вебсайтах ЗЗСО наступного робочого дня після оголошення висновків Конкурсної комісії, а саме 08 березня 2024 року.


Кожен учитель має право повідомити про вплив або бажання третіх осіб вплинути на його волевиявлення щодо вибору підручників чи про факт зміни волевиявлення вчителів закладу освіти за допомогою звернення на:


• телефонну «гарячу лінію» – (044) 248-21-61;


• поштову адресу – вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ; 03035);


• електронну адресу ІМЗО – zso.imzo@gmail.com. 


Інструментарій для відбору підручників


Тож як об'єктивно оцінити підручники та вибрати гідний навчальний інструмент? Наша команда пропонує взяти за основу наказ МОН від 31.10.2018 №1183, яким затверджено інструктивно-методичні матеріали для проведення експертами експертиз електронних версій проектів підручників, та звернути увагу на такі критерії.

Немає коментарів:

Дописати коментар